Osman GEREM

TOPLUMLAR VE ZİNA


Osman GEREM
12 Mayıs 2012 Cumartesi 03:30
Bursa emniyet müdürü muhtarlarla yapılan huzur toplantısında feryat etmiş. Bakın neler demiş,dolaşmak için evimden dışarı çıkınca,kültür parkta her ağacın altında bir çift görülüyor.Her çalının dibi yatak odası gibi her şey meydanda.
Bunlar benimde kanıma dokunuyor iki taraf razı olunca yapacak bir şey yok.Yasalar buna izin vermiyor.
sanmayın ki sadece Bursa böyle havaların ısınmasıyla ailece gezip dolaşacağınız bir park düşünebiliyor musunuz.?

Zina filini 1926 tarihlerinden beri tam 78 yıl boyunca suç sayıldığı CHP iktidarı ve diğer iktidarlar döneminde bu
Böyle devam etti ta ki AKP hükümetinin AB sevdası neticesi,AB’nin hükümetin önüne koyduğu dayatmalar neticesi 26.09.2004 tarih ve 5237 sayılıTürk ceza kanununda zina fiilini suç tarifi içerisine almayınca anayasa mahkemesi de bir önceki kanundaki zina suçunu tarif eden maddeleri iptal edince –fhuş-eşcinsellik gibi tüm ahlaksızlıklar serbest hale geldi.

Zina bütün dinlerde yasak olmuş, çirkin bir fildir. İnsanlara zarar verir. Toplumun ahlakını ve aile düzenini yıkar. Haya
utanma ve iffet duygularının zedelenmesine yol açar. İslam zinaya sebep olacak şeyleri bile ortadan kaldırır. Allah’u Teala şöyle buyuruyor:
“zinaya yaklaşmayın, çünkü o açık bir kötülüktür, çok kötü yoldur.” (17 isra,32)
“ zinaya yaklaşmayın.” Bu emir hem bireye hem de bir bütün olarak topluma hitabetmektir. Bu emir kişiyi sadece zinaya ve fuhşa karşı uyarmakla kalmaz, aynı zamanda ona yönelten veya sebep olan her şeye karşı uyarır. Topluma gelince; ayet, toplumun zinayı önleyici ve ona yönelten sebep ve araçları ortadan kaldırıcı önlemler almasını gerekmektedir. Bu nedenle toplum, zinayı ortadan kaldırıcı bir çevre oluşturmak için tüm eğitsel ve hukuki araçları kullanmalıdır.

Bu madde İslami,hayat tarzının kanun ve düzenlemelerinin temelini oluşturmaktadır.Bu madenin ifade ettiklerinin uygulanabilmesi için zina ve zina iftirası suçlar olarak belirlenmiş,”Hicap”ile ilgili düzenlemeler yapılmıştır.Müsteh-can neşriyat ve fuhuş şiddetle yasaklanmış,sarhoş edici içkilerin içilmesi haram kılınmıştır.Zinaya teşvik eden müzik,
Oyun ve resimler de yasaklanmıştır.Daha sonra da evliliği kolaylaştırıcı zinanın kökünü kesen yasaklar konulmuştur.

Zina yapan kimse,zina yaptığı sırada mü’min olarak zina yapmaz;hırsız da çaldığı sırada mü’min olarak hırsızlık yapmaz; içkici,içki içtiği sırada mü’min olduğu halde içki içmez.”
Hadiste imanı tehlike tehtidi vardır.Öyleyse her müminin,mümin kalmak isteyenin bu pisliklerden uzak durması ge-rekir.İslam kötülüğü önlemek,ahlak ve fazileti,namus ve şerefi ayakta tutmak,ferdin hakkını,aile düzenini,içtimai den-
geyi korumak için bir takım had ve cezalar koymuştur.Bilhassa kan dökülmesine mani olmak,aile yuvasını yıkacak
fahişeliği kökünden kaldırmak için çok ağır müeyyideler getirmiştir.Bütün hukuki sistemlerde olduğu gibi,had ve ce-
za verme yetkisi ferdi değil,görevli kuruluşa,adalet ve icra müessesine verilmiştir.Cezayı devlet uygular.

Batıl sistemlerde genelde suç işleyenden yana bir tavır vardır.Suçluyu korumaya yönelik tedbirler göze çarpmaktadır.
Halbuki bu suç işlemeye iter,suça cesaret verir.İslam’ın koyduğu cezaları ağır bularak tenkid edenler,sanki suçludan yana tavır koymaktadırlar ve mağduru hesaba katmamaktadırlar.Mağdurun çiğnenen ırzını,namusunu,toplumun bozulan ahlaki yapısını
yıkılan aile yuvalarını görmezlikten gelmektedirler.

Bu ise direkt olarak,insan haklarının ihlalidir,zulümdür ve zalimden yana olmadır.Suçların önlenmesinde cezaların rolü büyüktür.Zaten had ve recmin uygulanabilmesi için gerekli pek çok şart vardır.Bunlarında göz önünde bulundurulması şarttır.Bu şartları itibara almadan ileri-geri yapılan konuşma ve tenkidler hiçbir anlam ifade etmez! Bütün bu önlem,eğitim ve tedbirlere rağmen, kişi
haksızlık yapıyorsa buna dur dememek ve ceza vermemek,kötülüğe pirim değil midir?

MERHUM MEHMET AKİF ERSOY.'nun; sefahat ta birkaç kıta şiiri ile sizleri baş başa bırakıyorum.
Bu gün ki halimizi ne de güzel tarif ediyor.

Kumar, senaatin aksami, irtikap, icki...
Hulasa defter-i a'mali oyle kapkara ki:

Yaninda leyl-i cehennem, sabah-i cennettir!
'Utanmiyor musun. Ettiklerin rezalettir! '

Denirse kendine, milletlerin ekabirini
Sayardi gostererek hepsinin kebairini:

'Filan icerdi... Filan fuhsa munhemikti...' diye
Mulevvesatini bir bir rical-i maziye

Izafe etmeye baslardi paye vermek icin.
'Peki! Fezaili yok muydu soylediklerinin? '

Diyen cikarsa 'muverrihlik etmedim! ' derdi.
Su zuppeler de, bugun ayni ruhu gosterdi.

Fransiz'in nesi var? Fuhsu, bir de ilhadi;
Kapi$ti bunlari 'yirminci asrin evladi! '

Ya Alman'in nesi var zevki oksayan? Birasi;
Unuttu ayrani, ma'tuda dondu kahrolasi!

Heriflerin, hani dunya kadar bedayii var:
Ulumu var, edebiyyati var, sanayii var.

Giden birer avuc olsun getirse memlekete;
Doner muhitimiz elbet muhit-i ma'rifete.

Kucak kucak tasiyor olmadik mesaviyi;
Begenmesek 'medeniyyet! ' diyor; inandik iyi!

'Ne var, biraz da maarif getirmis olsa...' desek
Emin olun size 'hammallik etmedim
? ' diyecek

YORUMLAR
Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.
Kurumsal

İçerik







Yukarı Çık